czwartek, 1 listopada 2018

upał

Do tegorocznych wakacji wydawało mi się, że co jak co, ale klimatyzacja w Polsce nie jest potrzebna. Tak, jak w krajach śródziemnomorskich kaloryfery. Te ledwie dwa tygodnie lepszej pogody nie były warte takiego wydatku. Ale zmieniłam zdanie widząc, jak ciężko przeżywali lipiec i sierpień moi rodzice. Jednak dla osób starszych takie temperatury to jest szok. Ja z kolei znam ginekologa, który musiał na kilka tygodni zawiesić praktykę, bo miał gabinet na czwartym piętrze. Nie dało się pracować w tym upale.Ja jak budowałem swój dom tez myślałem o klimatyzatorze ale powiedziałem że trochę pieniędzy trzeba by było za prąd płacić ale wpadłem na pomysł żeby  http://klimatyzacjapolska.pl/klimatyzacja-do-domu/  na głębokość 2 metrów wkopać rurę dość długą ale nie pamiętam średnicy to wszystko podłączyłem do wiewów w domu i mam w lecie chłodne powietrze naprawdę to zdaje egzamin nie muszę za nic płacić teraz zastanawiam się na tym żeby to trochę może przyspieszyć odpowiednimi wiatrakami które wyciągają powietrze ale jeszcze zobaczę. Oczywiście sprawa jest taka że rura jest odpowiednio zabezpieczona To nie jest takie proste - to zależy od spółdzielni mieszkaniowej. U nas na przykład trzeba mieć specjalne zezwolenie na taką klimatyzację, generalnie jest zakaz zakładania jej w mieszkaniach. Także warto zawsze przed zakupem zadzwonić do spółdzielni i zapytać, czy jest to możliwe, bo jak najpierw zamontujesz, a potem sie okaże, że każą ściągnąć jeszcze karę zapłacisz, to już nie jest zbyt miłe...nie jest tak, że sobie sama możesz o tym decydować, zazwyczaj trzeba mieć pozwolenie u góry, na tego typu inwestycje itp jak sama zrobisz na własną rękę to potem możesz mieć kłopoty. Inaczej możesz zabulić i zapłacić sporą grzywnę, a po co Ci to?? lepiej od razu zadzwonić, spytać i dopiero potem się będzimy martwić, jak to dokładnie zrobić, bo na razie w ogóle nie wiadomo czy takie coś może w ogól powstać



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz